.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در مازندران
مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران گفت: هفته دفاع مقدس انتقال فرهنگ دهه 60به دهه 90است.
تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در مازندران

به گزارش شمال نیوز، عبدالله ملکی در جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران در ساری با بیان اینکه دفاع مقدس امسال دفاع مقدس عاشورایی شد و انقلاب اسلامی در اینگونه دیده شده و در این راستا سند انقلاب اسلامی را تثبیت شد، اظهار کرد: بیش از ۱۸۸ هزار نفر جان خود را در دفاع مقدس برای حفظ تفکر انقلاب اسلامی و تفکر عاشورایی و حسینی اهدا کردند.

وی گفت: شهید حججی در قربانگاه با آرامش شهید می شود،خم به ابرو نمی آورد از این رو هفته دفاع مقدس انتقال فرهنگ از دهه ۶۰ به دهه ۹۰ است.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران افزود: هر کشوری برای آینده خود برنامه دارد و ۴۲ کشور با دو ابر قدرت از صدام در جنگ حمایت کرده و ایران با دست خالی در این کارزار بود؛ فرزندان امام ایستادگی کردند و امروز نیز دشمن با تمام توان به سوریه لبنان و عراق آمده است و اکنون اگر نمی تواند کاری کنند به دلیل انتقال فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان است.

ملکی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس سندی مهم است، افزود: این سند مهم باید بازگو شود تا جوانان نسل آینده بدانند برای حفظ جهان اسلام نیازمند این فرهنگ هستند و با این فرهنگ انقلاب ما بیمه شده است.

وی گفت: برای راه اندازی ستاد بزرگداشت هفته دفاع نقدس که ۳۷ امین سال برگزاری آن است و با شعار من انقلابی هستم برگزار می شود؛ روز شمار آن از جمعه این هفته که متقارن با آغاز محرم است شروع و دفاع مقدس امسال عاشورایی برگزار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه ۱۵ کمیته در این راستا پیش بینی شد، تصریح کرد: کمیته فرهنگی تبلیغات، اطلاع رسانی، روحانیت، بانوان، ورزش و جوانان، کمیته کودک و نوجوانان، کمیته دانش آموزی، پیشکسوتان، نظارت و بازرسی، هنری، روستایی و دانشگاهیان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده و نزدیک به 5هزار برنامه تدارک دیده شده که بیشتر برنامه ها در حوزه سپاه است.

ملکی خاطر نشان کرد: رژه نیروهای مصلح در ساری و بابل، انجام صبحگاه مشترک در تمام شهرستانها، تقدیر از سربازان نمونه نیروهای مسلح، دیدار خانواده های شهید، عطرافشانی مزار شهدا در سراسر شهرستان های استان، برگزاری یادواره های شهدا، یادواره استانی 32 تن از نیروگاه نکا، برگزاری شب شعر و خاطره، نمایشگاه هنرمندان، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، همایش بزرگان گردان مالک در آمل با حضور نیروهای مازندران و گیلان و اجرای هفت برنامه در هفت شب با برنامه کوله پشتی توسط صدا و سیما و حضور راویان دفاع مقدس در برنامه ها و همچنین در مدارس برای روایت دفاع مقدس، برنامه های پیاده روی خانوادگی که قبل از شروع هفته انجام شد از برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغین در بازخوانی عاشورا جبهه مقاومت را لحاظ کرده و این هر دو در یک مسیر است گفت: کمیته دانشگاهیان با مسئولیت دانشگاه مازندران و اجرای برنامه تاسیس کانون دفاع مقدس در دانشگاه مازندران با هدف اجرای نشر فرهنگ دفاع مقدس انجام وظیفه می کنند.

وی از افتتاح 70پروژه عمرانی بسیج سازندگی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: برگزاری یادواره شهدای محلات انجام و کتاب نقش زنان در دفاع مقدس چاپ و رونمایی شد.


مدیر کل حفظ آثار و ارزشه ای دفاع مقدس استان مازندران همایش عفاف و حجاب، برگزاری همایش خانواده، کمیته کودک و نوجوانان، برگزاری نقاشی برای کودکان و دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان را که روز گذشته انجام شد را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.285 seconds.